یوگای داغ چیست

یوگا داغ

ورزش یوگا فواید زیادی برای سلامت جسم و روح دارد و به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش ها شناخته می شود. یوگا به روش های مختلفی صورت می گیرد، بیکرام، باکتی، کندالیتی، هاتا، اشتانگا و سیواناندا از انواع مختلف این ورزش هستند. یوگای هات یکی دیگر از انواع یوگا است که با نام یوگای داغ نیز شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. اگر می خواهید بدانید که یوگای داغ چیست؟، همراه ژیانو باشید.

یوگای داغ

 این نوع یوگا همان طور که از نام آن پیدا است باید در محیطی گرم و مرطوب داشته باشد. یوگای داغ باید در محیطی با دمای 40 درجه سانتی گراد و هم چنین رطوبت 40 درصدی انجام شود. برای تعریف یوگای داغ چیست باید بگوییم که این یوگا به کاهش استرس و افزایش انعطاف پذیری کمک می کند. هر چقدر درجه دما افزایش پیدا کند فشار وارد شده به ریه و قلب و ماهیچه ها نیز افزایش پیدا می کنند. به طور کلی تمرینات یوگا تمرینات سختی نیستند و هر کسی می تواند آن ها را انجام دهد. معمولا مدت زمان ورزش یوگای داغ بین 60 تا 90 دقیقه است.  ممکن است دمای بالای این ورزش کمی اذیت کننده باشد اما قواید زیادی دارد.

موارد احتیاط در ورزش یوگا

همان طور که گفتیم این ورزش باید در گرما انجام شود و افرادی که تحمل گرما را ندارند، شاید نتوانند آن را به خوبی انجام دهند.  شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ممنوعیت های پزشکی یوگای داغ چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که یوگا محدودیت خاصی ندارد، فقط افراد باردار حتما باید با پزشک مشورت کنند. اگر هنگام ورزش احساس سرگیجه یا سبکی سر داشتید، بهتر است کمی استراحت کنید. به طور کلی افراد زیر بهتر است ورزش یوگای داغ را انجام ندهند.حتما از لوازم یوگا استفاده کنید.

  • افرادی که سابقه گرمازدگی دارند.
  • افرادی که از مشکلات کم آبی بدن رنج می برند.
  • افرادی که بیماری قلبی دارند.
  • افرادی که نمی توانند گرما را تحمل کنند.

اگر قصد دارید یوگای داغ را شروع کنید حتما قبل و بعد و هم چنین حین تمرین آب زیادی بنوشید. 

بنیان گذاری یوگای داغ

برای توضیح بیش تر در مورد این که یوگای داغ چیست؟، باید با نحوه نام گذاری و بنیان گذاری این ورزش هم آشنا شویم. بیکرام چودوری یک فرد هندی-آمریکایی بود که در سال 1944 و در کلکته  هند به دنیا آمد. چودوری توانست در مسابقات ملی یوگا در هند، سه سال متوالی به مقام قهرمانی برسد. این فرد آموزش یوگا را توسط بیشنو چاران قوش آغاز کرد و بعد از آن توسط اساتید ارشد آموزش دید. بیکرام چودوری  در سال 1971 به آمریکا رفت و در شهر لس آنجلس استودیویی برای یوگا افتتاح کرد. او در این استودیو یوگای هات را به علاقه مندان آموزش داد. کمی بعد این ورزش در ایالت متحده آمریکا گسترش یافت و در دهه 90، دوره های مربی گری را برای هزاران نفر برگزار کرد. 

یوگای داغ چه فایده ای دارد

حال که با یوگای داغ چیست؟، به طور کامل آشنا شدیم، باید ببینیم که یوگای داغ چه فایده ای دارد. البته فراموش نکنید که یوگای داغ زمانی تاثیر گذار است که به درستی انجام شود. برای اشنایی بیشتر یا یوگا به وبلاگ یوگا چیست سر بزنید.

افزایش انعطاف پذیری بدن

کشش عضلات در زمانی که ماهیجه ها گرم هستند ایمن تر است و مشکلاتی ماننده کشیدگی ماهیچه ها برای ورزشکاران به وجود نمی آید. به همین علت در یوگای داغ راحت تر می توانید تمرینات را انجام دهید. در واقع این ورزش دامنه حرکتی را افزایش می دهد و سبب بیش تر شدن انعطاف پذیری بدن در نواحی کمر و همسترینگ و شانه ها می شود. 

کاهش استرس

حتما شما هم می دانید که میزان استرس مردم خیلی بیش تر از قبل شده است. با توجه به تحقیق دانشمندان این یوگا به طور چشم گیری می تواند استرس را کاهش دهد.برای پاسخ به این سوال که یوگای داغ چه فایده ای دارد باید بگوییم مهم ترین  مزیت آن تقویت قلب و عروق است. در واقع یوگای داغ تنفس و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به بهبود عملکرد بدن کمک می کند. این یوگا به علت این که در دمای بالا انجام می شود، چالش بیش تری برای قلب و ریه ها به همراه دارد. 

درمان افسردگی

یکی دیگر از فواید یوگای هات کمک به درمان افسردگی است زیرا با انجام این ورزش آرامش ورزشکار بیش تر می شود.

افزایش تراکم استخوان

اگر ورزش یوگا را انجام دهید تراکم میان استخوان های شما بیش تر می شود، علاوه بر این احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در زنان کم تر می کند. افراد مسن و خانم های یائسه، با توجه به شرایط بدنی خود  دچار کاهش تراکم استخوان می شوند اما با انجام یوگای داغ می توانند از این مشکل جلوگیری کنند. 

کالری سوزی

یوگای داغ به علت این که در دمای بالا انجام می شود سبب سوزاندن کالری بیش تری می شود، پس یکی دیگر از مزایای یوگای داغ، کالری سوزی آن است.

یوگای داغ چه مضراتی دارد

وقت آن رسیده است که بگوییم یوگای داغ چه مضراتی دارد؟. همان طور که گفتیم یوگای داغ خطر خاصی را ایجاد نمی کند فقط باید مراقب کم آبی باشید. تنها مشکلی که این یوگا می تواند ایجاد کند تبخیر آب بدن است که باید با نوشیدن آب آن را جبران کنید. افرادی که مستعد بیهوش شدن هستند باید احتیاط بیشتری به خرج دهند و هنگام ورزش از نوشیدنی های کم کالری استفاده کنند.

جمع بندی

در این متن به طور کامل به شما توضیح دادیم که یوگای داغ چیست؟ و چه فوایدی دارد. هم چنین شما را با ضرر های آن آشنا کرده و راه حلی را برای آن ارائه دادیم. در بخشی از متن گفتیم که چه افرادی که بهتر است این ورزش را تحت نظر پزشک انجام دهند.برای شرکت در دوره انلاین یوگا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *