صفر تا صد لباس یوگا

یوگا از بهترین تمریناتی است که همزمان جسم و ذهن را به طور همزمان به آرامش میرساند. در ورزش یوگا این امکان را به شما میدهد که میان جسم، ذهن و نیرو‌های مثبت و منفی که وارد بدن می‌شوند اتحاد ایجاد کند. اما طبیعتا همانند هر ورزش حرفه‌ای، نیاز است که در زمان انجام، فرم و پوشش مناسبی به تن داشته باشیم. انتخاب بهترین لباس یوگا میتواند برای هر فردی علی الخصوص مبتدیان، امری چالش برانگیز باشد. در این مطلب سعی بر آن داریم تا هر آنچه از صفر تا صد لباس یوگا لازم است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای مطلب با ژیانو همراه باشید.

فلسفه لباس یوگا

قطعا به این موضوع واقف هستید که یوگا ورزشی برای تقویت عضلات و ذهن انسان است. برای انجام حرکات این ورزش نیاز است که در راحتی کامل پوششی قرار داشته باشید. فلسفه استفاده از لباس یوگا نیز بیش از هر چیز افزایش تمرکز، کاهش محدودیت و بالا بردن آمادگی فرد، برای انجام بهتر حرکات کششی خواهد بود. اگر در مورد یوگا بیشتر میخواهید بدانید به وبلاگ یوگا چیست سر بزنید.

لباس یوگا چه ویژگی دارد

همان گونه که حتما تا این قسمت مطلب بر آن واقف شدید، لباس یوگا یکی از ارکان لازم برای انجام این ورزش است. در ادامه‌ی مطلب صفر تا صد لباس یوگا، چند ویژگی مهم برای انتخاب بهترین ان عنوان خواهیم کرد: 

  • انعطاف پذیر بودن لباس یوگا

لباس یوگا باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی و بدون محدودیت حرکات را انجام دهید. به همین جهت علاوه بر سبک بودن لباس، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باید داشته باشد کشسانی یا انعطاف بالای آن است. 

  • توجه به جنس پارچه لباس یوگا

لباس یوگا در تماس مستقیم با پوست بدن است و به همین جهت در حفظ سلامت پوست ما رابطه‌ی تاثیر گذاری دارد. به همین جهت  لزوما باید برای تهیه‌ی ان از پارچه‌هایی انتخاب کرد که ضمن دارا بودن قابلیت تنفسی خوب، ضد تعریق باشند. علاوه بر این یک لباس یوگا با جنسی استاندارد، امکان گردش مناسب جریان هوا در فضای بین پوست و لباس را نیز فراهم میکند. 

اکثریت مربیان یوگا جنس لباسی را مناسب فعالیت‌های یوگا میدانند که دمای بدن را درحالت متعادل نگه دارد. به عبارت بهتر، در فصل گرم سال، بدن را خنک نگه دارد و در فصول سرد سال، گرمای بدن را در خود حفظ کند. پنبه، نخ، الیاف بامبو و لایکرا را میتوان به عنوان مناسب‌ترین جنس‌های لباس یوگا معرفی کرد.

  • فیت یا تناسب لباس یوگا با فرم بدن 

در انتخاب لباس یوگا دو عامل مهم دیگر نیز میتواند تاثیر گذار باشد، جنسیت فرد و سایز یا اندازه‌ی آن.

در واقع لباس یوگا باید برای آقایان و بانوان، متناسب با جنسیت آنها انتخاب گردد. از نظر سایز نیز میبایست در حدی مناسب باشد که نه تنگی آن سبب آزردگی در انجام حرکات شود و نه اینکه گشاد بودن ان دست و پا گیر باشد. به عبارت واضح‌تر یک لباس یوگا باید فیت بدن شما باشد. 

  • رنگ و مدل در لباس یوگا 

تجربه نشان داده انتخاب لباس ورزشی به سلیقه‌ی شخصی، میتواند در ارتباط برقرار کردن با آن ورزش، تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. برای این منظور انواع لباس مخصوص یوگا را میتوان در رنگ، طرح و مدل در اختیار داشته باشید. 

لباس یوگای خوب باید چه گونه باشد

در مطلب صفر تا صد لباس یوگا با فلسفه این لباس و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. در این قسمت قرار است بدانیم که یک لباس یوگای خوب باید چگونه باشد؟

  • لباس یوگای خوب برای خانمها 

برای بانوان یکی از گزینه‌های خوب در انتخاب لباس یوگا می‌تواند تاپ‌های رکابی یا سوتین‌های ورزشی باشد. تاپ ورزشی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که ضمن ایجاد راحتی، با بدن شما فیت بوده و در قسمت یقه و کمر ایجاد مزاحمت نکند.

برای لباس پایین‌تنه هم لگ‌های ورزشی یا لگ یوگا به دلیل راحتی و پوشیده بودن، میتواند گزینه‌های مناسبی باشند. 

  • لباس یوگای خوب برای آقایان 

آقایان در انتخاب لباس یوگا برای بالاتنه می‌توانند از تیشرت‌های نسبتا آزاد و راحت استفاده کنند. به علت تعریق بیشتر در میان مردان، توصیه بر این است که در انتخاب رنگ، رنگی را خرید کنند که عرق آن‌ها کمتر مشخص باشد. بلندی لباس هم نکته‌ای است که در صورت تعصب نسبت به بالا رفتن لباس و نمایان شدن بدن، میتواند برای برخی حائز اهمیت و توجه باشد. 

بهترین انتخاب به عنوان لباس پایین تنه یوگا برای آقایان، شلوارک دوچرخه‌سواری یا شلوارک راحت با حالت کشسانی خواهد بود

  • لباس یوگا خوب برای کودکان 

لباس‌ یوگا برای کودکان نیز از نظر راحتی، ایمنی و انعطاف پذیری، مشابه با لباس بزرگسالان است. از نظر تفاوت در انتخاب نیز میتواند به جنسیت و سلیقه‌ی کودکان بستگی داشته باشد. فقط دقت داشته باشید که، لباس‌ها باید مطابق با اندازه و شکل بدن کودکان طراحی شده باشند تا علاوه بر راحتی در پوشش، ایجاد تنش یا محدودیت در حرکت‌ها نکند.

برند های ایرانی و خارجی لباس یوگا

انتخاب بهترین برند لباس یوگا می تواند برای بسیاری امری چالش برانگیز باشد. اگر این مورد برای شما هم مورد توجه است، در مرحله‌ی اول حتما برندی را مد نظر داشته باشید که عواملی مانند راحتی، تنفس، جنس پارچه و سبکی را مد نظر دارند. شاید زیبایی لباس را بتوان، بعد از این عوامل در انتخاب اعمال نمود. 

امروزه لباس‌های یوگا توسط برندها و طراحان مختلف در داخل و خارج کشور تولید می‌شوند که با قیمتهای متفاوتی در بازار موجود هستند. برای انتخاب غیر حضوری از میان تنوع موجود، حتما به مشخصات کالا توجه کنید تا کاملا متناسب با شرایط انتخابی شما باشد. 

از برندهای خارجی میتوان به Lululemon، Alo Yoga، Manduka، Beyond Yoga و Teeki و از میان برندهای داخلی به آفام، کلور، شرافیت و کاراکال اشاره کرد. البته تعداد برندهای خوب بسیار زیاد است که میتوانید انواع لباسهای آنها را در سایت مشاهده کنید.

چرا لباس یوگا سفید است؟

با اینکه لباسی که برای یوگا انتخاب میکنید میتواند بر اساس سلیقه و نگرش شما در رنگ و طرحهای متفاوت باشد اما نظر بسیاری از اساتید یوگا در مورد رنگ لباس مناسب تمرینات یوگا، رنگ سفید می‌باشد. اعتقاد بر این است که رنگ سفید بیان کننده‌ی بی آلایشی و برای نشان دادن پاکیزه بودن است.

 از دیدگاه اساتید یوگا با پوشیدن لباس یوگا به رنگ سفید، میتوان به خودی خود، مراقبه انجام داد. به این معنی که با استفاده از لباس سفید، حاله یا آئورا تا نیم متر اطراف ما را بیشتر پوشش خواهد داد که موجب حفاظت از ما در برابر انرژیهای منفی می‌گردد. 

سخن پایانی 

انتخاب یوگا برای ورزش، میتواند بسیار دلپذیر و آرامش بخش باشد. خصوصا اگر آن را در پوششی مناسب تجربه کنید. در این مطلب هر آنچه از صفر تا صد لباس یوگا لازم بود، عنوان شد. امیدواریم در انتخاب درست شما کمک کننده باشد. 

بعد از تهیه لباس مناسب یوگا شما نیاز به یک کلاس یوگای خوب دارید که می توانید دوره های انلاین یوگا ژیانو استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *